ENDÜSTRİYEL TESİS VANA BAKIM HİZMETLERİ
Turan Mekatronik, endüstriyel tesislerde kullanılan vanaların bakım ve onarımları kapsamında, standart usul ve esaslara uygun olarak aşağıdaki kapsam dahilinde ve bunlarla sınırlı olmadan vana bakım hizmetleri vermektedir.
Eti Bakır Mazıdağı tesislerinin kurulması aşamasında standartları sağlamadığı tespit edilen vanaların TURMEK tarafından en hassas şekilde işlenerek standartlara uygun hale getirilmesi, en hassas ve gurur duyduğumuz projelerimizden biridir.
Vana Bakım Kapsam ve Aşamaları
Teslim alınan vanalar, kontrol biçimi ve vana tiplerine göre tasnif edilir. Tasnif sonrası Turan Bakım Yönetim Sisteminde adlandırılmak üzere takip numarası tahsis edilir. Ardından Method Statementlara göre uygulanacak işlemler belirlenir.
Vanaların sökümünden önce ilk incelemesi yapılır ve gerekli görüldüğü takdirde basınç testi uygulanır. Değerlendirme ve/veya testin sonrasında bakım türüne karar verilir.
Vanaların sökülmesine karar verildiğinde standart bakım yedeklerinin temin edilmesi için siparişler oluşturularak tedarik süreci başlatılır. Salmastra ve gasketler haricindeki vana içi sızdırmazlık elemanları, makul süresi içinde temin edilmesinde sorun olmadığı takdirde orijinal olarak tedarik süreci başlatılır. Ancak tedariğinde sorun olan vana içi sızdırmazlık elemanlarının muadilleri için yurt içi onaylı firmalardan tedarik süreci başlatılır
Vanalar bakım için sökülürken ilgili parçaları birlikte muhafaza edecek şekilde Atölye organize edilir ve vana parçaları kayıt altına alınır.
Vanaların sökümü sonrasında detaylı temizliği ve gerekiyorsa kumlaması yapılır.
Bakım yöntemi ve kullanılması gerekli uygun cihazların seçimi yapılarak personel/ cihaz planlaması yapılır.
Standart bakım malzemeleri haricinde vanaya ait değişmesi gerekli parçalar tespit edildiğinde müşteri onayı alınarak tedarik süreci başlatılır. Eğer ilgili yedeklerin temininde sorun yaşanıyorsa veya arızalı parçanın onarımı mümkün ise Müşteri onayı ile parça onarımı ve/veya muadil yedeklerin temin sürecine başlanır.
Yedek parça yönetimi birbiriyle paralel işletilen iki tedarik yöntemine göre yapılmaktadır.
Birinci yöntem yedek parçaların tamamen orijinal parçalar olarak tedarik edilmesi sürecidir. İkinci yöntem ise değişmesi gereken yedek parçaların muadillerinin yurtiçi imkanlar ile üretilmesi/ satın alınması sürecidir.
Bu iki yöntemin birlikte işletilmesi sayesinde bakım onarım sürelerinin kısaltılması mümkün olmuş, endüstriyel tesislerin duruş yönetimlerine katma değer sağlanmıştır.
DIN EN 1902-1, DIN 2527, ISO 7005-1 Standartlarına göre işlem yapılır.
Yurtiçi temin süreci kanalıyla temin edilen malzemeler testlere tabi tutularak ilgili spesifikasyona uygun oldukları görülen malzemeler onay sürecini tamamlamış olarak müşteri onayına sunulurlar. Müşteri onayı ile ilgili malzemeler kullanılmak üzere Vana Bakım Birimine teslim edilir.
Vanalar, mevcut ise manuellerine uygun olarak, mevcut değil ise standart bakım usulleri ve sıralamasına uygun olarak monte edilir. Ardından vana boyutu, vana tipi ve standart tork oranlarına göre torklanır.
Vanalar, Turan Endüstri tarafından tasarlanarak üretilen TURMEK TB-PS-5000 Vana Test Tezgahında (üretim aşamasında olup, kısa vadede hizmete girecektir) test edilir. Bu test tezgahının ulaşabildiği basınç seviyesi ile kıyaslanabileceği bir rakibi bulunmamaktadır.
TURMEK TB-PS-5000 Vana Test Tezgahı yalnızca gerçek zamanlı verileri kayıt altına almakta ve raporlara sonradan veri girişini müsaade etmeyen formatta kayıt altına almaktadır. Bu sayede raporların güvenilirliği korunmuş olmaktadır.
Vanalara ait aktüatör ve pozisyonerler ise Fluke Loop Calibrator 705 ve Textronix TX3 cihazları ile test edilmekte ve gerektiği takdirde kalibre edilmektedirler.
Bakımları ve testleri tamamlanan vanalar boyahanede orijinal renkleri ve boya kalınlıklarına uygun olarak “Statik Boya” ile boyanır ve muhafaza altına alınır.
Boyaması tamamlanan vanaların etiketleri kontrol edilerek tamamlanır. TURMEK takip numarasıyla markalanır ve son kontrol aşamasına geçer.
Müsteriye teslim öncesinde vanaların son kontrol ve temizlikleri yapılır, mekanik aksamları yağlanır ve streç film ile sarılarak dış etkenlerin olumsuz etkilerine karşı koruma altına alınır.
Vanalar boyut ve ağırlıklarına uygun olarak palet veya kasalara yerleştirilerek nakliyeye hazır hale getirilir. Müşteri onayı ile birlikte sevk işlemleri başlatılır.
Sipariş Sözleşmesi
1) Banka Havalesi veya EFT (Elektronik Fon Transferi) yaparak
Akbank, Finasbank, Garanti Bankası, T.İş Bankası ve Yapı Kredi bankası hesaplarımızdan (TL) herhangi birine yapabilirsiniz
2) Sitemiz üzerinden kredi kartlarınız ile
Her türlü kredi kartınıza online tek ödeme ya da Akbankdan online taksit imkânlarımızdan yararlanabilirsiniz. Online ödemelerinizde siparişiniz sonunda kredi kartınızdan tutar çekim işlemi gerçekleşecektir. Muhtemel sipariş iptali veya stok sorunları nedeniyle sipariş iptallerinde kredi kartınıza para iadesi 3 iş günü içerisinde yapılacaktır.
3) Sipariş Bedeli İadesi
Siparişlerinizin olası sebeplerle iptali durumunda; XXXXXX Limited Şirketi üç iş günü içerisinde ürün bedelini hesabınıza ve/veya kredi kartınıza iade eder. Ancak, banka hesap bilgilerinizi ve/veya kredi kartı bilgilerinizi doğru ve eksiksiz olarak şirketimiz finans yetkililerine bildirmeniz gerekmektedir.
4) Teslimat
Sipariş etmiş olduğunuz ürünleri aynı gün kargoya teslim etmeye gayret ediyoruz. Temini zaman alan ürünler için kargo teslim süresi ürün detayında belirtildiği gibi 3 iş günüdür. Gecikmesi muhtemel teslimat durumunda size bilgi verilecektir.
Ürün teslimatının aksamadan gerçekleştirilebilmesi için lütfen gün içinde bulunduğunuz yerin adresini teslimat adresi olarak bildiriniz.
Talepleriniz sipariş sonunda belirlemiş olduğunuz teslimat tipine göre hazırlanmak üzere işleme alınacaktır. İstanbul merkezli şirketimizden ürünler XXXXXXXX kargo firmasıyla gönderilecektir. Siparişleriniz onaylandıktan sonra en geç 2 (iki) iş günü sonunda Kargo firmasına teslim edilir.
Müşteri temsilcimize danışarak değişik teslimat şartları konusunda görüşebilirsiniz. Ayrıca kargo teslimatları sadece Türkiye için geçerlidir
5) Ödeme Takibi
Söz konusu sistem herhangi bir sorun nedeni ile işlemi gerçekleştiremiyorsa ödeme sayfası sonucunda ziyaretçimiz bu durumdan haberdar edilmektedir.
Belirtilen adreste herhangi bir hata durumunda teslimatı gerçekleşemeyen sipariş ile ilgili olarak siparişi veren ile bağlantı kurulmaktadır.
Ziyaretçimiz tarafından belirtilen e-posta adresinin geçerliliği siparişin aktarılmasını takiben gönderilen otomatik e-posta ile teyit edilmektedir.
Teslimatın gerçekleşmesi konusunda müşteri kadar kredi kartı sistemini kullandığımız bankaya karşı da sorumluluğumuz söz konusudur.
Lütfen dikkat ediniz!
Sevkiyat sırasında zarar gördüğünü düşündüğünüz paketleri, teslim aldığınız firma yetkilisi önünde açıp kontrol ediniz. Eğer üründe herhangi bir zarar olduğunu düşünüyorsanız kargo firmasına tutanak tutturularak ürünü teslim almayınız.
Ürün teslim alındıktan sonra kargo firmasının görevini tam olarak yerine getirdiği kabul edilmektedir.
Ürün hasarlı ise: Hazırlamış olduğunuz tutanağı en kısa zamanda 0212 XXXXXXX numaralı fax’a gönderin ve durumu [email protected] mail adresine bildiriniz.
Bu işlemleri gerçekleştirdiğiniz takdirde paketinizle ilgili çalışmalara başlayarak, en kısa zamanda teslimatın tekrarlanmasını sağlayacağız.
Bu e-posta içinde ürünü neden iade etmek istediğinizi kısaca açıklarsanız ürün ile ilgili çalışmalarımızda bize yardımcı olmuş olursunuz.